Vezir Geçer Piyona Karşı

Piyona karşı vezir, pek adil bir savaş gibi görünmüyor. Ya piyonun terfi etmesine bir hamle kalmışsa, o zaman vezir için hiç de kolay olmayan bir savaş olabilir.

Aşağıda 23 hamleden oluşan bir bulmaca var, çözebilir misiniz? Görev siyah piyonun terfisini engellemek.

Beyaz Vezir tek başına siyahı mat edemez muhakkak şahın desteğine ihtiyacı var ama ne yazık ki siyah piyonun terfi edecek ve bu yüzden şahın yardıma gelmesi için zaman yok. Beyaz bu durumla nasıl baş edebilir?

İpucu: Beyaz siyahı her defasında d1 karesine gitmeye zorlamalı böylece beyaz şaha vakit kazandırmış olacak.

Çözebildiniz mi?

  1. Vd3 Vezir şimdilik boşta olan piyona saldırıyor. Terfi edemez. Şah korumaya gelmek zorunda. Şe1
  2. Ve3+ Vezir şah çekti ve şahın gidebileceği tek bir kare var, Şd1. Siyah şah kendi piyonunu engelliyor o yüzden beyaz artık şahını bir kare ilerletebilir. Bundan sonra yapması gereken aynı konumu tekrar ettirmek.
  3. Şg7 Şc2 Siyah şah piyonu terfi ettirmek için piyonun yolundan çekilmek zorunda.
  4. Ve2 Vezir piyonu açmaza alıyor. Siyahın terfi hayalleri yine suya düştü. Şc1 (Şc3 oynayamaz çünkü Vd1 hamlesinden sonra siyahın tek yapabileceği beklemek. Beyaz şah kolaylıkla yardıma gelip piyonu alabilir.)
  5. Vc4+ Şb2
  6. Vd3 Şc1
  7. Vc3+ Konum bir yerlerden tanıdık geldi mi? Aynı konum tahtanın sağ tarafında oluşmuştu. Yani aslında beyaz sadece siyah şahı sürekli aynı konuma zorluyor ve şahını hareket ettirmek için vakit kazanıyor. Şd1

8.Şf6 Şe2 9.Vc2 Şe1 10.Ve4+ Şf2 11.Vd3 Şe1 12.Ve3+ Şd1 13.Şe5 Şc2 14.Ve2 Şc1 15.Vc4+ Şb2 16.Vd3 Şc1 17.Vc3+ Şd1 18.Ve4 Şe2 19.Ve3+ Şd1 20.Şd3 Şc1 21.Vxd2+ Şb1 22.Şc3 Şa1 23.Vb2# *

Aynı oyunun oynanmış halini inceleyelim:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

scroll to top