Terfi Taktiği – Karışıklık / Araya Girme

Aşağıdaki bulmacada beyazın terfi etmek üzere olan iki geçer piyonu var ancak d7deki piyon rakip kale tarafından, h6 karesindeki piyon ise fil tarafından engelleniyor. Beyaz bu piyonlardan bir tanesini nasıl terfi ettirir?

Cevap:

  1. Fd3 Beyaz bu hamleyle bir karışıklık yaratmış oluyor. Burası öyle bir kare ki, siyah ister kale ile alsın ister fil ile alsın beyazın bir piyonu serbest kalıyor ve terfi ediyor. Örneğin burada siyah 1…Kxd3 yaptığında kendi filinin önünü kapatmış oluyor ve beyazın h-piyonu özgür kalıyor. Fille alsaydı bu defa kalenin önü kapanacaktı ve d-piyonu özgür kalıp terfi edecekti.

Karışıklık yaratma ve araya girme taktiği bir çok oyunda işinize yarayacak güzel bir taktiktir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

scroll to top