Oyun Sonu Taktikleri – Açmaz ve Saptırma

Oyun sonunda rakipten önce bir piyonu vezire terfi ettirebilmek hayati bir öneme sahiptir. Şimdi piyonumuzu vezir yapmamızı engelleyen bir taştan nasıl kurtuluruz ona bakalım.

Her iki taraf da birer kale ve vezir olma yolunda ilerleyen birer piyona sahip. Beyazın piyonu terfi etmeye biraz daha yakın ama onu engelleyen bir kale var. Beyaz bu kaleden nasıl kurtulabilir?

Çözebildiniz mi?

 

  1. Ka5: Beyaz  rakip kaleyi açmaza alıyor. Şimdilik piyonu alamaz, mecburen kaleyi almak zorunda. Kxa5 Beyaz kalesini feda ederek rakip kaleyi d dikeyinden uzaklaştırdı. Buna satrançta saptırma diyoruz.
  2. d8=V+ Beyaz vezire terfi etti. Konum hem şah hem de kaleye saldırı var. Yani ortada bir çifte saldırı, çatal var. Malesef siyah kalesini de kaybetti. Şg4
  3. Vxa5 Bundan sonra beyazın işi çok kolay. Vezirle rakibin piyonunu kolaylıkla durdurabilir. Mehtemelen en basit yöntem vezirini h1 karesine yerleştirmek ve sonrasında şahı yardıma getirmek olurdu.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

scroll to top