Araya Girme

Araya Girme, rakip oyuncunun hayati bir hamlesini engellemek için yapılan taş fedasıdır diye biliriz.

Aşağıdaki oyunda beyazın bir art alan problemi (backrank) olduğunu görebilirsiniz. Şu anda olası bir şah çekişi Ff1 hamlesiyle karşılayabiliyor. Ya siyah bu hamleyi engelleyebilecek, araya girecek bir hamle yapabilseydi? O zaman durum çok değişirdi.

Peki sizce bu hamle nedir?

Cevabı bulabildiniz mi?

Cevap Fd3 olacaktı. Nasıl mı? Siyahın Fd3 hamlesi sonrasında beyaz fili iki şekilde alabilir bunlar;

  1. Fxd3: Eğer beyaz bu şekilde alırsa bu defa Vxd6. Siyah file karşı kaleyi almış olacak, kazanç.
  2. Kxd3: Eğer beyaz fili kale ile alırsa bu defa Ke1+ ve sonrasında mat var.

Bu tür taktikleri bulmanın temel yöntemi “Keşke…” diye düşünmektir. Burada siyah “Keşke beyazın fili f1 karesini korumasaydı.” diye düşündü ve çözümü buldu. Oyun esnasında sizde sık sık keşke diye düşünmeli ve çözüm yolu aramalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

scroll to top